diumenge, 13 de gener del 2008

Madalenes (mmh!)

Salut! avui poso receptes de madalenes. La primera són muffins de platan. La recepta me la va donar l'àvia de la familia canadenca amb que vaig estar aquest estiu. Són de primera, i molt semzilles.

Surten aproximadament 20 madalenes

Muffins de Platan
3 platans
3/4 de tassa de sucre
1 ou
1 culleradeta de cafè de sal
1 culleradeta de cafè de bicarbonat sòdic
1/2 paquet de llevat (si poseu tot el paquet i no poseu el bicarbonat sòdic també s'inflen bé)
1 tassa i 1/2 de farina
1/3 de tassa de mantega fosa (he provat amb mantega i amb oli, i la diferència és consistent, la mantega dona una textura greixosa molt bona)

només ho heu de barrejar tot i posar-ho al forn a 180º fins que quedin d'un color marró daurat.

Madalenes
Aquestes madalenes són molt bones, si hi poseu molta llimona es nota molt el gust i és genial.

2 ous
200 g de sucre
2 tassetes (de les de cafè) d'oli d'oliva
2 tassetes de llet
300g de farina
1/2 sobre de llevat
1 culleradeta de cafè de bicarbonat sòdic
pell d'una llimona

poseu l'oli d'oliva a la paella i fregiu la pell de llimona. Retireu la pell de llimona i quan l'oli estigui fred barregeu l'oli amb tots els ingredients. Al forn a 180º fins que estinguin marronetes. Amb el iogurt les madalenes són una mica mes consistents.

Madalenes de xocolata o poma

Una tasseta d'oli d'oliva
225 gr de sucre
2 ous
1 iogurt
275 gr de farina
mig sobre de llevat i una culleradeta de bicarbonat sòdic
150 gr de xocolata (en boletes, que no sigui en barra x k no la desferem, seran madalenes normals amb piquets!)/ o 150 de poma tallada a llesquetes.

barregeu-ho tot i poseu-ho al forn fins que estiguin de color marronós.


si les feu de poma, poseu les llesques de poma sobre la pasta, un cop aquesta ja estigui posada al motlle.


Com heu vist poso una culleradeta de cafè de bicarbonat sòdic i mig sobre de llevat. Em van dir que així sortiria mes flonjo que no si poso un sobre de llevat. No ho sé, jo encara no ho he provat, x k kom k tampoc mengem tantes madelenes a casa, quan faig proves faig dos o tres canvis de cop, sé que així és com més m'han agradat però no sé ben bé per què.


Les dos segones receptes estan basades en receptes d'internet, i he experimentat una mica. A la última podeu afegir-hi sis cullerades de llet, però no m'agrada tant la textura que queda. A la segona jo hi poso una pell de llimona sencera, a la que vaig trobar hi deia mitja, jo amb mitja no li acabava de trobar el gust. També hi ha en aquestes dos receptes el canvi de un sobre de llevat per mig i la culleradeta de bicarbonat.

Carles

4 comentaris:

aneguet ha dit...

x cert, la segona recepta és una variació de la que vaig trobar al blog bcnmonamour.blogspot.com


Allà he llegit que si fornegeu només per sota, surten mes esponjoses!


He d'afegir que el forn l'heu d'haver preescalfat almenys 10minutets

Anònim ha dit...

bónissim!

Anònim ha dit...

les he preparat avui ja us dire k tal!

Anònim ha dit...

Hola! soc la olga d'aula 7
a veure si em convideu a una reunio daquestes, que us portare els meus brownies boníssims de recepta secreta!
provaré les madalenes!

petons