dissabte, 12 de gener del 2008

Espaguetis amb ou poché (o com s'escrigui)

El Divendres de la setmana passada vaig veure la pel·lícula "Ratatuille". Eren les nou hi havia de sopar, només tenia uns espaguetis freds que havien sobrat del dinar del dimecres. Tenia gana així que no volia passar molta estona cuinant, però després de veure aquella pel·lícula, em sentia molt motivat per cuinar algun plat que estigués bò. Després d'olorar tots els ingredients de la cuina amb delit, vaig decidir-me per fer alguna salsa pels espaguetis. No tenia ni tomàquet ni nata líquida, així que em vaig decidir x k el líquid fós un ou poché (o com s'escrigui). Als espaguetis i vaig posar:

-nous
-1 ou poché
-orenga
-formatge parmesà

tot ben barrejat (amb l'ou trencat que així ajunta tots els gustos) va quedar boníssim, no és un gran plat però és ràpid i ja fa el fet!

Pels que no sàpiguen com es fa un ou poché, ara us ho explico: heu de fer bullir l'aigua, barrejada amb vinagre o salsa de soja (és com ho faig jo, també podeu posar-hi unes herbes per què quedi com una infusió, es pot utilitzar romaní, llorer, farigola, jo pel meu gust recomano herbes aromàtiques de les que es troben a la costa mediterrània). Després hi poseu l'ou sense la closca, espereu que quedi cuit (al tanto, que no us quedi massa cru ni massa cuit. Per la recepta que jo he posat val més que tiri a cru que no pas a dur). Un cop fet el recolliu amb una pala que deixi colar l'aigua.

Carles