dimecres, 10 de desembre del 2008

Melmelada de cireres d'arbós.

Aquesta tardor, com totes, hem tingut cireres d'arbós a Argentona. Ben content, vaig decidir fer-ne una melmelada. La vaig fer amb 3/4 parts del pes del pes de les cireres d'arbós amb sucre. El resultat va ser decebedor, no tenia textura de melmelada, era un caramel dur amb, això si, un molt bon gust de cirera d'arbós. Vaig decidir tirar aigua al caramel i continuar-ho bullint, però no vaig aconseguir gran cosa.

Fa pocs dies ho vaig comentar amb un professor de l'escola, i hem va explicar per què no m'havia sortit bé la melmelada. Abans de fer-ne melmelada, les cireres d'arbós s'han de bullir!

Aquest és doncs el procediment provisional (fins que torni a ser temporada) per fer melmelada de cireres d'arbós:

- peseu les cireres.
- bulliu-les
- escorreu-les
- torneu-les a la olla i poseu-hi tres quartes parts del pes de les cireres abans de ser bullides de sucre.
- remeneu mentre el sucre es desfà i les cireres d'arbós perden la seva consistència. Feu-ho amb una espatula de fusta.

Carles